De voorbije 2 weken hebben we kennis gemaakt met onze vormenvrienden:
- meneer driehoek
- meneer vierkant
- meneer rechthoek
- meneer zeshoek
- mevrouw cirkel
De 1ste week hebben we gewerkt rond het thema 'kleuren en vormen' en de 2de week hebben we gewerkt rond 'een huis van vormen'. Bij de 1ste week lag het accent op de benamingen van vormen en de verschillende kleuren (voor de anderstalige vrienden) en de 2de week lag het accent op figuren maken met de vormen,...
We hebben allerlei leuke -en speelse activiteiten gedaan om onze vormenvrienden beter te leren kennen. En dit is ook zeer goed gelukt.
We hebben kennis gemaakt met de hoeken, zijden, kleuren, groot, klein, dik en dun,... Soms moesten we wel nog eens goed nadenken over de naam van onze vormenvriend, maar na verloop van tijd ging dit veeeeeel beter.
Neem maar een kijkje naar onze fijne en grappige foto's, maar natuurlijk ook onze werkfoto's :-)
|
'Rood, rood 'k heb geen rood. 'k moet nog rood gaan zoeken, hier in alle hoeken' |
|
Met het kleurenliedje rode vormen zoeken in de klas |
|
1ste opdrachtkaart |
|
Sorteren groot en klein |
|
Onze logileggersfiguren |
|
Moetje: kleur de driehoeken geel, vierkanten blauw, cirkels rood en rechthoeken groen |
|
Zoals de kunstenaar Kadinsky ook ronde vormen (cirkels) maken |
|
2de opdrachtkaart |
|
Blauwe voorwerpen zoeken met dezelfde vorm als onze vormenvrienden: voorbeeld: blauwe lijmstift=cirkel |
|
We hebben ze allemaal gevonden, jeeeeej! |
|
vormen wegen |
|
3de opdrachtkaart |
|
rechthoek |
|
cirkel |
|
rechthoek |
|
vierkant |
|
rechthoek |
|
rechthoek |
|
vierkant |
|
rechthoek |
|
cirkel |
|
rechthoek |
|
zeshoek |
|
Hamertje tikje |
|
bouwen met verschillende vormen |
|
vormenrace |
|
de groene cirkels mogen naar de overkant lopen |
|
de gele vierkanten mogen naar de overkant springen |
|
Elmer zijn huisje is helemaal stuk :( Kunnen jullie hem helpen? Samen een huisje bouwen met vormen |
|
|
Een huis van vormen: zoek de juiste vormensleutel om de sloten open te krijgen |
|
Op de computer spelletjes spelen |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten